Vad är det viktigaste för en hotellgäst? Frågan är givetvis ytterst individuell och i många fall handlar det om en kombination där allt från frukost, rummets storlek, sängar, tillgång till gym och hotell-tv är inkluderat och bidrar till huruvida upplevelsen bedöms som bra eller dålig.
Det senare är något som vi ska titta närmare på i den här texten. En hotell-tv är för många hotell idag en fråga som man kan tänka sig att fasa ut. Grundtanken till detta ligger i att man vet att kunderna idag använder sig av mobiler, surfplattor och datorer och genom detta redan har tillgång till de saker de vill titta på i form av sport, nyheter, filmer och tv-serier. Därför blir en hotell-tv en onödig detalj på rummet som man inte gärna uppgraderar och investerar i.
Rätt eller fel? Vi skulle definitivt säga att man gör fel i den frågan. För en hotellgäst så är nämligen en tv på rummet en självklarhet och ju bättre sådan man kan erbjuda – desto nöjdare kommer gästen att vara, och det leder inte sällan till att man också får en återkommande gäst. Moderna lösningar inom hotell-tv har också en massa fördelar i övrigt och vi tänkte här nedan titta närmare på några av dessa:
- Integration. En modern hotell-tv kan kopplas mot exempelvis en mobil via chromecast och möjliggöra för kunden att se exakt vad han vill – och gratis via hotellets wifi.
- Stort utbud av kanaler. Man kan även se att det finns ett stort utbud av kanaler i de standardpaket som erbjuds – och dessutom en möjlighet för gästen att betala för enskilda evenemang, filmer och kanaler de vill se, för en rimlig kostnad.
- Marknadsföring. En hotell-tv är en perfekt kanal för marknadsföring av både hotellets egna erbjudanden, men även för lokala företag att visa sin närvaro via. Det senare kan innebära en fin passiv inkomst för ett hotell.
- Bokning. En modern hotell-tv förenklar för kunden att boka exempelvis tid i spaet, på restaurangen eller att beställa väckning eller room-service.
Se hotelltv.net för mer info.